Bibliography

Anderson, C. (ed.) (2005). Remix Planet. Wired Issue 13.07, July.

Arnheim, R. (1969). Visual Thinking. Berkeley: University of California Press.
Immagine di Visual Thinking

Askwith, I.D. (2007). Television 2.0: Reconceptualizing TV as an Engagement Medium. Masters thesis of Science in Comparative Media Studies at MIT, September.

Baym, N. K. (2000). Tune in, Log on: Soap, fandom, and online community. Tousand Oaks, CA: Sage.
Immagine di Tune In, Log On

Baym, N. K. (2007). The new shape of online community: The example of Swedish independent music fandom. First Monday, volume 12, number 8.

Barefoot, D., Szabo, J. (2008). Getting to First Base. A Social Media Marketing Playbook.

Barthes, R. (1972). Mythologies. New York:Hill and Wang.
Immagine di Miti d'oggi

Barthes, R (2003). La camera chiara. Torino: Einaudi.
Immagine di La camera chiara

Bolter, J.D., Grusin R. (2000). Remediation: Understanding New Media. Cambridge: MIT Press.
Immagine di Remediation

Boni, F. (2004). Etnografia dei Media. Editori Laterza.
Immagine di Etnografia dei media

Boni, F. (2005). Media, identità e globalizzazione. Luoghi, oggetti, riti. Roma : Carocci.
Immagine di Media, identità e globalizzazione

Bordwell, D. (1991). Making Meaning: Inference and Rhetoric in the Interpretation of Cinema. Harvard University Press.

Bordwell, D., Thompson, T. (1979). Film Art: An Introduction. New York: McGraw-Hill.
Immagine di Cinema come arte

boyd, d. (2007c). None of this is Real. In Structure of Participation, Ed. Joe Karaganis.

boyd, d. (2007b). Film and audience of Tomorrow. Cannes Film Festival Opening Forum: “Cinema: The Audience of Tomorrow”, Cannes, France, May 16.

boyd, d., Ellison, N. (2007a). Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication, 13(1), article 11.

boyd, d. (2007). Choose Your Own Ethnography: In Search of (Un)Mediated Life. Paper presented at The Society for Social Studies of Science (4S) Annual Conference, Montreal, Canada, October 13.

Bruni, A. & Gobo, G. (2005,). Qualitative Research in Italy. In Forum: Qualitative Social Research, 6(3), Art. 41.

Casetti, F. (2005). L’occhio del Novecento. Cinema, esperienza, modernità. Milano: Bompiani.

Casetti, F., Fanchi, M. (ed.) (2006). Terre incognite. Lo spettatore italiano e le nuove forme dell’esperienza di visione del film. Roma: Carocci.

Casetti, F., di Chio, F. (1998). Analisi della televisione. Milano:Bompiani.
Immagine di Analisi della televisione

Castells, M. (2000). Materials for an exploratory theory of the network society. The British Journal of Sociology 51 (1) , 5–24.

Center of Social Media (2008). Recut, Reframe, Recycle. Quoting Copyrighted material in User-Generated Video.

Corbetta, P. (2003) La ricerca sociale: metodologia e tecniche. I paradigmi di riferimento. Bologna: il Mulino.
metodologia e tecniche

Corbetta, P. (2003) La ricerca sociale: metodologia e tecniche. Le tecniche qualitative. Bologna: il Mulino.
metodologia e tecniche / Le tecniche qualitative

Debord, G. (1967), La società dello spettacolo.
Immagine di La società dello spettacolo

Fanchi, M., (ed.) (2006). Terre incognite. Lo spettatore italiano e le nuove forme dell’esperienza di visione del film. Roma: Carocci.

Giddens, A. (1991) Modernity and Self-Identity. Self and Society in the Late Modern Age. Cambridge: Polity.
Immagine di Identità e società moderna

Giest, M. (2007). The Rise of Clip Culture Online. BBC News.

Giovagnoli, A. (2005). Fare Cross-media. Dal Grande Fratello a Star Wars. Teoria e tecniche della comunicazione integrata e distribuita nei media. Dino Audino Editore.
Immagine di Fare cross-media

Goffman, E. (1959). The presentation of self in everyday-life. Garden City: Doubleday Anchor Books.
Immagine di La vita quotidiana come rappresentazione

Goffman, E. (1961). Encounters. Two studies in the Sociology of Interaction. Indianapolis: Bobbs-Merrill.
Immagine di Espressione e identità

Hills, M. (2002) Fan Cultures. London: Routledge.
Immagine di Fan Cultures

Horton, D., R. Richard, W. (1956). Mass communication and para-social interaction: Observations on intimacy at a distance. Psychiatry 19 (3): 215-229. Republished in Particip@tions 3 (1).

Isabella, S. (2007). Ethnography of Online Role-playing Games: The Role of Virtual and Real Contest in the Construction of the Field. In Forum: Qualitative Social Research, 8(3), Art. 36,

Jenks C. (ed.). (1995) Visual Culture. New York: McGraw-Hill.
Immagine di Visual Culture

Jenkins, H. (2006). Convergence Culture: Where Old and New Media Collide. New York: New York University Press.
Immagine di Cultura convergente

Jenkins, H. (2006). Fans, Blogger, and Gamers. Exploring Participatory Cultures. New York: New York Univesity.
Immagine di Fan, blogger e viodeogamers.

Jones, K. (2007) How Did I Get to Princess Margaret? (And How Did I Get her to the World Wide Web?). In Forum: Qualitative Social Research, 8(3), Art. 3.

Kusenbach, M. (2005). Across the Atlantic: Current Issues and Debates in US Ethnography. In Forum: Qualitative Social Research, 6(3), Art. 47.

Leezenberg, M. (2008). Communication as social practice. In L. Komlosi a.o. (eds.) Communication and Culture. Amsterdam: SicSat.

Livingstone, S. (2008 ) Taking risky opportunities in youthful content creation: teenagers’ use of social networking sites for intimacy, privacy and self-expression. New Media & Society 10(3): 393-411.

Lull, J. (1990) Inside Family Viewing. London: Routledge; trad. it. (2003). In famiglia, davanti alla TV. Roma: Maltemi.
Immagine di In famiglia, davanti alla tv

Manovich, L. (2001). The Language of New Media. Cambridge: MIT Press.
Immagine di Il linguaggio dei nuovi media

Marzano, M. (2006). Etnografia e ricerca sociale. Bari: Laterza.
Immagine di Etnografia e ricerca sociale

Mattioli, F. (2007). La sociologia visuale. Che cosa è, come si fa. Roma: Bonanno Editore.
Immagine di La sociologia visuale

McLuhan, M. (1964). Understanding Media: The Extensions of Man. New York: Mentor.
Immagine di Understanding Media

Menduni E. (2007). Fine delle trasmissioni. Da Pippo Baudo a YouTube. Bologna: Il Mulino.

Menduni, E. (2007). I media digitali. Tecnologie, linguaggi, usi sociali. Bari: Laterza.
Immagine di I media digitali

Metz, M. (1974). Film Language: A Semiotics of the Cinema. London: Oxford University Press.

Moseley, R. (a cura di) (2005) Fashioning Film Stars. Dress, Culture, Identity. London: British Film Institute Publishing.
Immagine di Fashioning Film Stars

Munt, A. (2007). Feature Film: A “YouTube narrative Model?”. FlowTV, Volume 6, Issue 02, 07 Jun. http://flowtv.org/?p=472.

Negroponte, N. (1995). Being Digital. Great Britain: Hodder & Stoughton.
Immagine di Essere digitali

Nichols, B. (ed.) (1976). Movies and Methods: Vol. I. . Berkeley: University of California Press.
Immagine di Movies and Methods

Nichols, B. (ed.). (1985) Movies and Methods: Vol. II. Berkeley: University of California Press.
Immagine di Movies and Methods

O’Reilly, T., Musser, J. (2006). Web 2.0 Principles and Best Practices. O’Reilly Press.

Immagine di Web 2.0 Principles and Best Practices

Paccagnella, L. (1997). Getting the Seats of Your Pants Dirty: Strategies for Ethnographic Research on Virtual Communities. J. Computer-Mediated Communication, 3(1).

Paccagnella, L., (2000). La comunicazione al computer. Sociologia delle reti telematiche. Il Mulino, Bologna.
Immagine di La comunicazione al computer

Parkel, D. (2008). Copy and paste literacy? Literacy practices in the production of MySpace profile. In Drotner, K., Jensen, H.S., Schroeder, K. (Eds.), Informal Learning and Digital Media: Constructions, Contexts, Consequences. Newcastel, UK: Cambridge Scholars press.

Peeters, H. (2004). The Semiotics of Music Videos. It Must Be Written in the Stars. Magazine of the Visual Narrative, Issue 8. Mélanges/Miscellaneous.

Peeters, H. (2007). The Networked Self: Autofiction on MySpace. Image [&] Narrative [e-journal], 19.

Ruggero, E. (1999). Film, sapere, società. Per un’analisi sociosemiotica del testo cinematografico. Milano:Vita e Pensiero.

Rybas, N. & Gajjala, R. (2007). Developing Cyberethnographic Research Methods for Understanding Digitally Mediated Identities. In Forum: Qualitative Social Research, 8(3), Art. 35.

Scaglioni, M. (2006) Tv di culto. La serialità televisiva americana e il suo fandom. Milano: Vita e Pensiero.
Immagine di Tv di culto

Scaglioni, M., Sfardini, A. (2008), MultiTv. Roma: Carocci.
Immagine di Multi TV

Shary T. (2002). Generation Multiplex: The Image of Youth in Contemporary American Cinema. University of Texas Press.
Immagine di Generation Multiplex

Silverstone, R. (2000) Televisione e vita quotidiana. Bologna: Mulino. (ed. or. Television and Everyday Life. London: Routledge, 1994).
Immagine di Televisione e vita quotidiana

Teli, M., Pisanu, F. & Hakken, D. (2007). The Internet as a Library-of-People: For a Cyberethnography of Online Groups. In Forum: Qualitative Social Research, 8(3), Art. 33.

Tessarolo, T. (2007). NetTV. Come Internet cambietà la televisione per sempre. Milano:Apogeo.
Immagine di Net Tv

Tosoni, S. (2004) Identità virtuali. Comunicazione mediata da computer e processi di costruzione dell’identità personale. Milano: Franco Angeli.
Immagine di Identità virtuali

Thompson J. B. (1995). The Media and Modernity. A Social Theory of the Media. Cambridge: Polity Press. Trad. it. Mezzi si comunicazione e modernità. Una teoria sociale dei media. Bologna: Il Mulino, 1998.

Turkle, S. (1995). Life on the Screen: Identity in the Age of the Internet. New York: Simon and Schuster. Trad. it. La vita sullo schermo. Nuove identità e relazioni sociali nel’epoca di internet. Milano: Feltrinellli,1997.
Immagine di Life on the ScreenImmagine di La vita sullo schermo

Williams, R. (1974). Television: Technology and Cultural Form. London.

Rispondi

Inserisci i tuoi dati qui sotto o clicca su un'icona per effettuare l'accesso:

Logo WordPress.com

Stai commentando usando il tuo account WordPress.com. Chiudi sessione / Modifica )

Foto Twitter

Stai commentando usando il tuo account Twitter. Chiudi sessione / Modifica )

Foto di Facebook

Stai commentando usando il tuo account Facebook. Chiudi sessione / Modifica )

Google+ photo

Stai commentando usando il tuo account Google+. Chiudi sessione / Modifica )

Connessione a %s...


%d blogger hanno fatto clic su Mi Piace per questo: